Monday, October 18, 2010

untukmu



hari ini
tiada kata indah menghiasi puisiku
hari ini tiada pasti arah tujuan hatiku
hanya kutemukan jawapan
persoalan yang ingin aku tahu dari hatiku
andai bukan kau yang aku cintai,
mengapa luka dihatiku begitu mendalam 
kerna kehilanganmu????
andai bukan kau yang kucintai,
mengapa begitu bencinya aku pada dirimu,
andai bukan kau yang aku cintai,
mengapa sampai disaat ini,
aku masih terasa luka yang telah kau calarkan dihati ini,
mengapa tidak dapat kumerasa cinta lain hadir dalam hidupku???
mengapa masih tertutup rapat pintu hatiku???
mengapa???
sesungguhnya,
kau benar-benar insan yang kucintai,
kau benar-benar insan yang kuperlukan dalam hidup ini...
kau benar-benar insan yang penuh erti dalam perjalanan ini...
andai bukan itu kenyataan pada sebuah hakikat ini,
mengapa luka dihatiku begitu mendalam untukmu???



0 comments:

Post a Comment