Friday, August 20, 2010

aNdaI HaRi InI hArI terAkhiRku



sahabat
andai hari ini
hari yang terakhir 
untukku bernyawa di dunia ini
andai hari ini 
hari yang terakhir 
untukku membuat puisi untukmu
andai hari ini 
hari yang terakhir untukku 
menatap wajahmu
sahabat
aku katakan
aku menyayangimu
sahabat aku katakan
tiada semanis seindah kenangan bersamamu
seandainya aku pergi hari ini
kamulah sahabat-sahabat 
yang pernah mengisi kekosongan hatiku
yang pernah membawa bahagia dalam hidupku
andai hari ini hari terakhirku
kamu akan selalu berada di jiwaku
biarpun jasad.. biarpun jasadku tiada sudah di dunia ini...
namun
aku.. aku ingin selalu.. abadi dalam kenangan kalian
sungguh aku menyayangi segala yang telah tercipta
aku menyayangi segala yang telah aku miliki
andai hari ini hari terakhirku
janganlah tangisi pemergianku
kerna Dia lebih menyayangi diriku
Dia lebih mengerti apa yang dia lakukan untukku
andai hari ini hari terakhirku
tidak ingin aku melihat kesedihanmu
sematkanlah aku dalam doamu seikhlas hatimu
melepaskan aku disisi Penciptaku
kerna mungkin itulah ketenangan abadi yang kucari selama hidupku...
terima kasih aku ucapkan
kamu akan abadi bersama kenangan hingga akhir hayat hidupku...




0 comments:

Post a Comment