Sunday, August 8, 2010

terkadang



terkadang aku terfikir...
terkadang aku termenung...
terkadang aku terkenang...
terkadang aku bingung...
terkadang aku termanggu...
terkadang aku membisu...
terkadang aku keliru...
berbaur perasaanku tika aku sendiri...
tenggelam jiwaku bila aku sepi...
pudar hatiku bila sakit yang aku rasai...
bernanah lukaku bila kubiarkan tanpa kuubati...
buta mata hatiku bila tidak sanggup untuk kujalani...
mengharungi jalan-jalan ini...
aku mahu ke sana...
aku mahu ke sini...
lantas langkahku terhenti...
sejenak terdiam diperantaraan jalan...
membiarkan waktu membawa diriku....
membiarkan masa membawa arahku...
kepasrahan demi sebuah keikhlasan....
biar luka hati terasa...
tiada kupeduli...
demi sebuah ikatan ini...
kerna tidak sanggup bagiku...
andai aku kan kehilanganmu...
untuk yang kesekian kalinya....

0 comments:

Post a Comment