Saturday, August 28, 2010

hanya doa


sendirian aku di kamar yang sepi
tatkala runsing jiwa melanda
hati bertanya,hati berbisik,hati menyingkap sejuta rahsia
sesungguhnya
hati bimbang bertaut resah
hati bimbang tiada kesudahan
aku hanya terdiam
cuba mengerti
cuba memahami
apakah mampu aku melakukan segalanya ini
apakah mampu aku melawan segala kepayahan ini
sedangkan aku mengerti
betapa sukar jalan yang harusku tempuhi kali ini
betapa sukar...
berfikir dan terus berfikir...
tidak terdaya untukku melawan
apa yang aku fikirkan
tidak terdaya aku melawan segala dugaan ini
aku mengerti
inilah erti kehidupan ini
namun
aku hanyalah insan yang biasa'
terkadang bisa berasa lemah
impian dan harapan
teramat aku fahami
untuk diriku
untuk insan yang menyayangiku
apakah sanggup andainya aku tersungkur
jiwa ini terasa perih
sesungguhnya
disaat ini aku hanya ingin mencuba
walau keraguan membatasi keyakinanku...
aku takut seandainya aku tidak mampu...
hanya doa memberi kekuatan dan kesabaran
hanya doa...


0 comments:

Post a Comment